Çocuk Pediatrisi Ne Demektir?

Rehabilitasyon kavramı çok geniştir. Kaybedilen fonksiyonların geri kazanılması anlamına gelen rehabilitasyon, fizik tedavi bölümlerinde sık sık kullanılmaktadır. Hastanın doğuştan eksik olan ya da sonradan yitirdiği yeteneklerini hastaya yaptırabilmek amacı ile rehabilitasyon yapılmaktadır. Bununla beraber çocuklarda doğuştan meydana gelen bazı hastalıkların tedavisinde pediatri rehabilitasyonu uygulanmaktadır. Bir ekip çalışmasını anlatan pediatri rehabilitasyonu, çocuklarda eksik görülen davranışların kazandırılmasını amaçlamaktadır.

Pediatri rehabilitasyonu, genelde doğuştan hasta olan çocuklarda uygulanmaktadır. Belirgin derecede rahatsızlığı olan çocuğun tedavi edilerek yaşam içerisine dâhil edilmesi amaçlanır.

Çocuklarda uygulanan rehabilitasyon rahatsızlıkları şunladır:

• Öğrenme güçlüğü
  • Mental Retardasyon
  • Okula uyum problemi
  • Rett sendromu
  • Hiperaktivite
  • Destek eğitim programları
  • Gecikmiş konuşma
  • Dikkat eksikliği

Günümüzde bu hastalıkların çoğu çocuklarda görülmektedir. Ülkemizde bu tür çocukların da bir birey olduğunu ve yaşama hakkı olduğunu düşünen firmamız, çocuk rehabilitasyonu konusunda hizmet vermektedir. Çocukların sağlıklı ve mutlu yaşamaları için çocuk rehabilitasyonu tedavisi şarttır.

Engelli doğan çocukların ya da sonradan kaza nedeni ile engelli olan çocukların engel derecelerine göre çocuk rehabilitasyonu tedavisi belirlenir. Her çocuğa aynı tedavi uygulanmaz. Çocukların günlük yaşamda yapmakta zorlandıkları hareketler belirlenir ve bu hareketlerin giderilmesinde kolaylık sağlanır. Bu sayede sosyal uyum için de bazı alışkanlıklar kazandırılmış olur.

Çocuk Rehabilitasyonu Hizmetlerimiz

Çocuk rehabilitasyonu tedavisinde, çocuklar ile beraber aileler de bilgilendirilmelidir. Çocuklara davranışları konusunda ve fizik tedavi dışında evde uygulanması gereken tedaviler konusunda aileler bilinçlendirilmelidir.

Çocukların normal fiziksel gelişimleri ile mental gelişimlerini önemli ölçüde etkileyen rahatsızlıklar, kasların kontrolünü ve koordinasyonunu sağlamada sorun çıkarmaktadır. Bununla beraber konuşma, görme, yutma gibi temel fonksiyonların da bozuklukları aynı anda görülebilir. Bu da çocukların normal yaşantılarını bir hayli zorlamaktadır.

Çocuk rehabilitasyonu kapsamında doğum öncesinde, doğum esnasında ya da doğum sonrasında meydana gelen, çocukların fiziksel gelişimini engelleyen hastalıklar, değerlendirilmektedir. Bu hastalıkların kaslarda kontrol mekanizmasını bozması nedeni ile çocuklar günlük işlerini kendileri karşılayamaz duruma gelir. Bu da ilerleyen zamanlarda kas ve iskelet sorunlarını da beraberinde getirir. Bu nedenle çocuk rehabilitasyonuna en erken zamanda başlanmalıdır.

Firmamız evde fizik tedavi uygulaması ile çocuk rehabilitasyonu konusunda bir fark yaratmaktadır. Merkezlere gidemeyen ve zorluk çeken çocuklar ile ailelerine verilen çocuk rehabilitasyonu tedavimiz ile kısa sürede çocukların gündelik hayatını daha yaşanır hale getiriyoruz.

Çocukların gelişimi ve normal hayata adaptasyonu için çok önemli olan çocuk rehabilitasyonu konusunda, alanında uzman fizyoterapistlerimiz büyük bir özveri ve titizlik ile evde fizik tedavi konusunda çalışmaktadır. Sizlerde evde çocuk rehabilitasyonu hizmetimizi satın alarak ayrıcalık kazanmak isterseniz firmamız ile iletişime geçebilirsiniz.