Başta felç olmak üzere ciddi sorunların üstesinden nörolojik rehabilitasyon ile geliniyor.

Bu bağlamda nöroloji kökenli veya ilintili ortaya çıkan komplikasyonlara karşı yürütülen her türlü tekniğin kullanıldığı nörolojik rehabilitasyon son derece hayati bir görevi üstleniyor. hastaların İçerisinde bulunduğu bütün şartlar göz önüne alınarak multidisipliner bir çerçevede kapsamlı bir tedaviye olanak sağlayan nörolojik rehabilitasyon duygusal, psikolojik ve fiziksel olarak hastaya özel bir terapi imkanı sağlar.

hastanın hareket yeteneğini kısıtlayan fonksiyon kayıpları, denge sorunları, ses ve güç kaybı tarzında gelişebilecek tüm hastalıklar ve bu hastalıklara bağlı gelişen komplikasyonların önüne geçmek için sıkça başvurulan nörolojik rehabilitasyon yöntemi tedavi açısından son derece önem taşımaktadır. Öncelikle nörolojik rehabilitasyonun kapsama alanında bulunan hastalıkları incelemek gerekirse;

• ALS (Lou Gehrig hastalığı)
  • Gullian Barre sendromu
  • Parkinson hastalığı
  • MS
  • Denge sorunları
  • Felç
  • Müsküler distrofi (Kas distrofisi)

gibi çok sayıda hastalığın tedavisinde nörolojik rehabilitasyon teknikleri kullanılmaktadır.

Yüz Felci Başta Olmak Üzere Birçok Alanda Nörolojik Rehabilitasyona Başvuruluyor

Yukarıda genel olarak izah ettiğimiz rahatsızlıkların yarattığı semptomların sağaltımı yönünde nörolojik rehabilitasyon tekniklerini birlikte inceleyelim;

• İnme rehabilitasyonu
  • Yüz felci rehabilitasyonu
  • Omurilik rehabilitasyonu
  • Parkinson rehabilitasyonu
  • Polinöropati rehabilitasyonu (omurilik bağlantılı sinir hastalıkları)

Şeklinde gerçekleşen rehabilitasyon tekniklerinin her biri ayrı veya bir bütün halinde uygulanabilmektedir. Gelişmiş teknolojik cihazlar ve bizzat terapisti yetenekleriyle doğru orantılı gelişen tedavi, beraberinde başarıyı getirmektedir.

Nörolojik Rehabilitasyon Uygulama Şekilleri

Nörolojik rehabilitasyon terapi metodunda uzman terapistin uyguladığı yöntemlere değinmek gerekirse; birebir egzersiz ve fiziksel hareketlilik, gerektiğinde özel cihazlar ve ortezler eşliğinde mevcut egzersize ilave olarak yürüme eğitimlerinin verilmesi. Deformasyona uğrayan beyin aktivitelerini yine beyne yeniden öğretilmesinin sağlanması, dil yutma ve konuşma terapileri ile hastanın normal yaşantısına devam etmesini sağlayacak alışkanlıkları tekrar kazanabilmesi, oturma kalkma veya tekerlekli sandalye kullanma yeteneği kazandırmak ve rekreasyon (aktivitelerin eglenceli bir şekilde işlenmesi), polinöropati sonucu özellikle eller ve ayaklar başta olmak üzere tüm vücudu kaplayan sinir harabiyetlerine bağlı gelişen his kaybı gibi birçok sorunun tedavisinde nörolojik rehabilitasyon uygulamalarına başvurulmaktadır.