Kireçlenme Fizik Tedavisi ve Fizyoterapi

Genellikle vücudun Osteoartrit eklemlerinde görülen kireçlenme eklemin kıkırdak yapısının bozulmasıyla meydana gelen bir fiziksel rahatsızlıktır. Eklem aşınması olarak da adlandırılabilecek bu durum orta yaşlı bireylerde ya da ileri yaşlardaki bireylerde görülmektedir. Bunun dışında çeşitli spor aktiviteleri sonucu oluşan yaralanmalarda, mesleki travmalar sonrasında da erken yaşlarda kireçlenmeye rastlanılabilmektedir. Kişilerin hareket sıkıntısı yaşaması, takılmalar ve eklem bölgelerinde yaşadıkları kasılmalar kireçlenmenin ilk şikayetleri arasındadır. Kireçlenme rahatsızlığından kurtulmak adına doktor kontrolünden geçen hastalar genellikle fizik tedavi yöntemine dayalı olarak tedavi edilir. Fizik tedavi; kireçlenme gibi romatizmal hastalıkların giderilmesi adına uygulanan kas ve sinir sisteminin daha aktif ve ideal şekilde çalışmasına yardımcı olan uygulamalar bütünüdür. Kireçlenme için fizik tedavi rahatsızlığın ciddi seviyelere ulaşmadan yok olması için oldukça önemlidir.

Kireçlenme Fizik Tedavisi ve Fizyoterapi Uygulamasını Kimler Yapabilir?

Fizik tedavi, uyguladığı yöntemlerle hastaların gerek fiziksel gerekse mental olarak daha iyi hissetmelerine yardımcı olan bir tedavi yöntemidir. Fizyoterapistler tarafından uygulanması elzem olan bu yöntem hastaların kan dolaşımının hızını arttırdığından tedavi sürecinin daha verimli geçmesine ve kireçlenme yüzünden güçsüzleşen kasların daha aktif bir rol oynamasına yardımcı olur. Tüm bu avantajlarının yanı sıra psikolojik olarak da hastaların pozitif hissetmesine olanak sağlayan fizik tedavi genel olarak fizik tedavi merkezlerinde uygulanmasına rağmen talep üzerine evde de uygulanabilmektedir. Fizyoterapistler eşliğinde bire bir uygulanan bu tedavi yöntemi, fizik tedavi merkezlerine gidemeyecek durumda olan hastaların ev ortamında fizik tedavi görmesi adına uygulanmaktadır. Evde fizik tedavi yöntemi hastaların evinde uygulanan bir tedavi yöntemi olduğundan fizik tedavi sonrası oluşabilecek enfeksiyon kapma olasılığının oranını düşürmekte ve hastaların kendi ev ortamında oldukları için daha pozitif hissetmelerini sağlamaktadır. Fizyoterapistler yardımıyla yapılmakta olan bu tedavi yöntemi, yardımcı araçlarla da desteklenerek tedavi sürecinin daha verimli geçmesini hedefler. Uygulanan her hareket fizyoterapist tarafından onaylanmış hareketler olmalı ve bilinçsizce hareket etmekten kaçınılmalıdır. Bir bütün olarak bakıldığında fizik tedavi, cerrahi müdahale gerektirmeyen ve birden fazla avantaja sahip olan bir tedavi yöntemi olarak hem hekimlerin hem de hastaların en çok tercih ettiği tedavi yöntemlerinden biridir.

Kireçlenme Fizik Tedavisi ve Fizyoterapi Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Günümüzde alternatif tedavi yöntemleriyle her hastanın şikâyetine çözüm bulmayı hedefleyen fizik tedavi, bireysel bir tedavi yöntemi olması sebebiyle de hastaların tercihi haline geliyor. Bireysel bir tedavi olması hastaların vücut dirençlerine, oluşmuş rahatsızlık derecelerine göre alanında uzman fizyoterapistler tarafından hazırlanmış fizik tedavi programına sahip olmasına dayanıyor. Bu sayede fizik tedavi, hastaların ihtiyaçlarına göre şekillenen ve alternatif bir tedavi yöntemi sunan bir uygulama olarak birçok kişinin tercih ettiği bir tedavi yöntemi haline geliyor. Fizik tedavinin özünde bulunan kas, eklem ve sinir sistemini daha etkin bir şekilde kullanma amacı, hastalarda meydana gelen fiziksel rahatsızlıkların en kısa sürede ortadan kalkmasına yardımcı olmak üzere oluşturulmuştur. Bu noktadan bakıldığında fizik tedavi hem bireysel olması hem de fiziksel sorunlara vücudun en kilit noktalarına temas ederek tedavi olanağı sunması nedeniyle sağlık sektöründe oldukça önemli bir yere sahiptir. Yalnız bel ve kalça değil boyun kireçlenme fizik tedavisi olanağıyla günlük hayatta ya da iş hayatında oturmaya bağlı olarak meydana gelen kireçlenmelerin önüne geçmeyi sağlayan bu yöntem ile siz de yaşam kalitenizden ödün vermeden kireçlenmenin yarattığı hasarları minimum seviyeye indirebilir ve ağrılarınızdan kurtulabilirsiniz. Boyun kireçlenmesi fizik tedavi hareketleri boyun bölgesinde kireçlenmeye dayalı olarak oluşan hasarları ortadan kaldırmak adına hazırlanmış bir dizi egzersiz bütünüdür. Bu egzersizler, hastaların kişisel verilerine ve rahatsızlık derecelerine göre hazırlanmakta olup alternatif tedavi yöntemleriyle de desteklenmektedir. Örneğin dizde kireçlenme fizik tedavisi için önerilebilecek olan ısı uygulamaları, spa ve masaj hastalara temel fizik tedavi uygulamasının yanında alternatif olarak uygulanabilecek yöntemlerdir. Bu yöntemler kireçlenme sorunuyla karşı karşıya olan birçok hastaya fizyoterapistler tarafından onaylandığı müddetçe uygulanabilmektedir.

Kireçlenme Fizik Tedavisi ve Fizyoterapi Avantajları Nelerdir?

Genellikle hastaların kireçlenme yaşanılan bölgelerindeki ağrı sebebiyle doktora başvurmalarıyla başlayan iyileşme süreci, yapılan röntgen, MR gibi tetkikler sonucu teşhis edildikten sonra fizik tedavi yöntemiyle onarılmaya çalışılır. Yavaş ilerleyen bir rahatsızlık olan kireçlenme yaşlanmaya bağlı olarak eklemdeki kıkırdak yapısının değişmesine neden olmaktadır. Eklemde meydana gelen bu olumsuz değişim hastaların hareket kabiliyetlerini kısıtlamakla beraber, çeşitli ağrılar hissetmesine ve kaslarının kasılmasına da sebebiyet verir. Bağlarda zedelenme gibi ciddi sorunlara neden olabilen kireçlenme, önlem alınmadığı takdirde hastaların ciddi sağlık sorunlarıyla karşılaşmasına yol açabilen bir rahatsızlıktır. Daha çok vücudun bel, boyun, kalça, diz bölgelerinde meydana gelen bu rahatsızlık, hastalarda kireçlenmeye bağlı olarak hareket zorluğuna yol açar. Fizik tedavi bu noktada, kireçlenmenin yol açtığı hareket kısıdını ortadan kaldırmak ve kişilerin kireçlenmeye bağlı olarak yaşadıkları kas güçsüzlüğünü gidermek için doktorların önerdiği bir tedavi yöntemi olarak hastalara yardımcı olmaktadır. Kireçlenme sonrasında günlük hareketlerde yaşanan azalma kasların daha güçsüz olmasına neden olur. Bunun önüne geçmek için omuz kireçlenmesi fizik tedavi hareketleri gibi kişilerin kas güçsüzlüğünü ortadan kaldırmak adına hazırlanan egzersizler fizyoterapistler tarafından uygun görülen ideal tedavi süresi boyunca hastaların kas sistemini geliştirir. ‘’Kireçlenme fizik tedavi ile geçer mi?’’ sorusu uygulanan tedavilerin olumlu sonuçları ile cevaplanabilir. Hastalara uygulanan fizik tedavi yöntemleri ilk etapta ağrıların azalmasına, ardından hastalığın büyük ölçüde etkisini kaybetmesine odaklanır. Bu sebeple fizik tedavi yöntemleri kireçlenme, fıtık, düzleşme gibi rahatsızlıklarda en çok tercih edilen tedavi yöntemidir.

Kireçlenme Fizik Tedavisi ve Fizyoterapi Ücretleri Nelerdir?

Fizik tedavi, genelde hastaların kas sistemlerine etki etmek amacıyla uygulanır. Bu tedavi yönteminin içinde egzersizler, manuel terapiler yer alır. Alanında uzman kişiler tarafından kişilerin rahatsızlık seviyelerine göre hazırlanan programlar sayesinde, hastaların kısa sürede sağlığına kavuşmasını hedefleyen bu yöntem sayesinde kireçlenme şikâyeti olan hastaların büyük oradan tedavi edildiği görülmüştür. Ortopedik birçok rahatsızlığın temel ya da yardımcı tedavi yöntemi olarak kullanılan fizik tedavi, kireçlenme gibi önceden önlem alınmazsa ciddi fiziksel hasarlara neden olabilecek olan bir rahatsızlığın da vaat edilen ideal sürede iyileşmesini sağlıyor. Kireçlenme fizik tedavi hareketleri sayesinde hastaların eklemlerinde görülen sertleşme minimum seviyeye indiriliyor ve kas sistemini güçlendirmek adına hazırlanan egzersiz programı sayesinde hastalar kireçlenmenin önüne geçebiliyor. Fizik tedavi ile kireçlenme tedavisi özünde, hastaların kireçlenmeye dayalı olarak hasar gören eklemlerdeki ağrıyı azaltmak ve kireçlenmeyle birlikte görülen hareket kaybını egzersiz yöntemiyle dengelemektir. Örneğin diz kireçlenmesi fizik tedavi hareketleri diz bölgesinde oluşan kireçlenmeden dolayı hasar gören eklemlerin daha iyi bir şekilde çalışması ve ağrı seviyesinin de azalması amacıyla hazırlanır. Bu uygulamalar ilaç tedavisinin de yardımıyla yapıldığı gibi diyet programlarıyla da desteklenebilmektedir. Yine aynı şekilde kalça kireçlenmesi fizik tedavi hareketleri de hastalarda oluşan eklem rahatsızlığını çeşitli ilaç ve diyet yardımıyla en aza indirmeyi hedefler. Fizik tedavinin bu hastalıktaki temel rolü var olan kireçlenmenin oluşturduğu hasarların daha ileriye gitmemesine yardımcı olmak ve kireçlenme dolayısıyla oluşan ağrıları dindirmektir. Belirlenen fizik tedavi ücretleri hastanın durumuna bağlı olarak hazırlanan programın saatine göre değişim göstermektedir.