KALÇA PROTEZİ AMELİYATI SONRASI FİZİK TEDAVİ

Kalça Protezi Ameliyatı Sonrası Fizik Tedavi

Kalça Protezi; Kalça kırıkları, hasta açısından ciddi bir problem olup aynı zamanda dünya çapında kayda değer bir ekonomik yükü de beraberinde taşır.

Kalça kırıkları yaşlı nüfusun artışı ile beraber artış göstermektedir.

Kalça kırıkları sonrasında tedavi yöntemi daha çok cerrahidir. Kalça kırığı ameliyatı sonrasında hastaların birçoğu uzun süreli hareketsiz kalmakta ve buna bağlı olarak bazı hareket eksiklikleri ortaya çıkmaktadır.

Hastaneye yatırılan yaşlı insanların büyük oranda kalça kırığı nedeniyle yattığı istatistiklerle ortaya konmuştur.

KALÇA KIRIĞI SONRASI FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON

Kalça kırıklı hastalarda en iyi sonucun alınabilmesi için hastaların çok iyi bir ekibin koordinesinde Fizik Tedavi, rehabilitasyon ve tedavi sürecinin ele alınması gerekmektedir.

Rehabilitasyon sürecinin iyi yönetilmesi kalça kırığı olan hastanın daha erken ve sağlıklı iyileşmesinde önemli rol oynar.

KALÇA PROTEZİ AMELİYATI SONRASI FİZİK TEDAVİ HAREKETLERİ

Kalça protez ameliyatı sonrası egzersiz ve fizik tedavi hareketleri özellikle yaşlı hastalarda çok önemlidir. İyileşmeye en yararlı olan şey Kalça protez ameliyatı sonrası egzersizler yapmaktır.

KALÇA PROTEZ AMELİYATINDAN SONRA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Doğru beslenme, başta yetersiz beslenmiş hastalar olmak üzere, kemik onarımı ve daha sonraki düşmeleri önlemek açısından yaşamsal önem taşır.

Dengenin artırılması, kas gücünün ve mobilitenin iyileştirilmesi, düşmenin engellenmesi, fonksiyonel iyileşme stratejilerinin uygulanması, hastanın eğitimi ve egzersizler en önemli noktalardır.

Kalça protez ameliyatı sonrası bir yıl süreyle hastanın ciddi bir tıbbi takibinin yapılması gerekir.

Bunun yanında yukarıda da belirttiğimiz gibi fizik tedavi ve rehabilitasyon sürecinin mutlaka ihmal edilmeden başlanmalı ve takip edilmelidir.

KALÇA PROTEZİ İYİLEŞME SÜRECİ

Kalça kırığı ne kadar sürede iyileşir gibi sorular sorulmakta ve kalça protezi iyileşme süreci merak edilmektedir.
Tabi ki her hastanın sağlık durumuna ve motivasyonuna göre kalça protezi iyileşme süreci değişmektedir. Kimi hastada kısa zamanda sonuç alınırken kimi hastada bu süre uzamaktadır.

Uygun ve doğru tedavi yönetimi ile meydana gelebilecek yeni kırıklar önlenebilir. Bu konuda daha fazla risk taşıyan hastaların tespit edilip rehabilitasyon programlarının yapılması ve tedavisi son derece önem arzeder.

Neticede her ne kadar kalça kırıklarının kötü sonuçları olsa da doğru bir rehabilitasyon ve tedavi süreci ile optimal iyileşme sağlanabilir ve sağ kalım oranları artabilir.