Evde Fizik Tedavi ve Fizyoterapi

Fizik tedavi ve fizyoterapi, vücutta bulunan bozuklukların düzeltilmesi adına geliştirilmiş bir tedavi yöntemidir. Kendi içinde birden fazla şekilde tedavi yöntemine sahip olan fizik tedavi sıcak ve soğuk uygulamaları, elektrik akımı, masaj ve egzersiz gibi alternatif tedavi seçeneklerine sahiptir. Fizik tedavi genel olarak hastanelerde ya da fizik tedavi merkezlerinde yapılabildiği gibi, hastaların ihtiyaçları doğrultusunda evde de uygulanabilen bir tedavi türüdür. Hastaneye gidemeyecek kadar ileri seviyedeki hastalar için en büyük avantajlardan biri olan evde fizik tedavi hizmetleri ideal zamanda hastaların sağlığına kavuşmasını hedefliyor. Evde fizik tedavi hareketleri alanında uzmanlaşmış kişiler tarafından uygulanmalı ve böylelikle sürecin verimliliği arttırılmalıdır. Son dönemin gelişmiş teknolojisi sayesinde gelişim gösteren bu alan sayesinde siz de vücudunuzda meydana gelen hastalıklardan kurtulabilir ve daha sağlıklı bir görünüme kavuşabilirsiniz. Aynı zamanda günlük işlerinizi ve yaşamsal faaliyetlerinizi de olumlu etkileyen bu tedavi yöntemi sayesinde yaşam kalitenizi ideal seviyeye çıkartabilirsiniz.

Evde Fizik Tedavi ve Fizyoterapi Nedir?

Fizik tedavi özünde, fiziksel araçlarla ve çeşitli egzersiz hareketlerle uygulanan teknolojinin de yardımıyla gelişmiş ve günümüze dek etkin bir şekilde kullanılan bir tedavi yöntemidir. Bu uygulamada çeşitli araçlar kullanıldığı gibi kişinin hastalığına uygun olarak kullanılan elektrik akımı uygulama tedavisi, soğuk veya sıcak uygulamaları gibi uygulamalar kullanırken son dönemde kullanılan teknolojik cihazlar ve kişiye özel egzersizler de tedavinin uygulanan alternatiflerinden birkaçı olarak göze çarpıyor. Bu tedavi yöntemi özellikle bel ağırsı, boyun ağırsı, sırt ve kas ağırsı şikâyetiyle doktoruna başvurmasıyla başlayan bir süreci kapsamaktadır. Doktorunuzun koyduğu teşhis sonucu uygulanan tedavi sizin fiziksel yeterliliğinize, hastalığın derecesine göre değişim göstermektedir. İleri seviyedeki kireçlenmeler ve kas rahatsızlıkları için uygulanacak olan tedavi yöntemi ile daha hafif bir boyutta olan rahatsızlıkların tedavisi aynı sürece ve tedavi yöntemiyle tedavi edilemez. Bu sebeple doktorunuzun uygun gördüğü şekilde ve kendi vücut yapınıza ve rahatsızlığınıza uygun bir tedavi yöntemi bulmak ilerleyen zamanlarda da ortaya çıkacak sorunları önlemektedir. Fizyoterapi, genel bazda kişinin kaslarının daha etkin rol oynamasını sağlayan bir tedavi yöntemidir. Bu sayede kişiler vücutlarında bulunan fıtık, kireçlenme, boyun düzleşmesi gibi rahatsızlıkları kaslarının kuvvetlenmesi vasıtasıyla etkisiz hale getirebilirler. Günümüzde oldukça çok rastlanan bu rahatsızlıklar kişilerin yaşam kalitesini düşürdüğü gibi hareket kabiliyetlerini de oldukça etkilemektedir. Örneğin fıtık, boyun düzleşmesi gibi sorunlarla karşı karşıya olan bir kişinin birçok yaşamsal faaliyetten uzak kalması ve bu sebepten sosyal ilişkilerinin azalması mümkündür. Bu ve benzeri durumlardan kaçınmak için uygulanan tedavi yöntemleri genelde hastanelerde ve fizik tedavi merkezlerinde gerçekleştiği gibi aynı zamanda evde fizik tedavi ve rehabilitasyon olanağıyla da hastaların hayatını kolaylaştırmayı hedefliyor. Evde yapılacak fizik tedavi yöntemleri de tıpkı rehabilitasyon merkezlerinde yapıldığı gibi uzman kişiler tarafından kontrol edilmeli ve onların direktifleriyle gerçekleşmelidir. İnsan vücudunun en önemli oluşumlarından olan kas kütlesini harekete geçirmek üzere uygulanan bu tedavi yanlış hareketler ve teşhise uygun olmayan tedavi yöntemleri uygulandığında kötü sonuçlar doğurabilir ve sağlığınızın kötü etkilenmesine sebep verebilir. Bu sebepler göz önüne alındığında evde uygulanabilecek fizik tedavi yöntemleri bu alanda uzmanlaşmış kişilerin kontrolünde uygulanmalıdır. Aksi halde karşılaşabileceğiniz sorunlar hastalığınızın daha da ilerlemesine yol açabileceği gibi tedavi sürecinizin uzamasına ve zaman kaybetmenize de neden olacaktır. Her rahatsızlığa uygun ve ağrının şiddetine göre uygulanan tedavi yöntemlerine sahip olan fizik tedavi, vücudunuzda meydana gelen rahatsızlıkların en aza indirgenmesini hedeflemekte aynı zamanda yaşam kalitenizin artmasına yardımcı olmaktadır.

Evde Fizik Tedavi ve Fizyoterapi Uygulama Yöntemleri Nelerdir?

Her hastanın rahatsızlık derecesine göre farklı tedavi yöntemleri uygulanan bu alanda; manuel, elektroterapi, bantlama, hidroterapi, ultrason, magnetoterapi, tecar terapi gibi farklı uygulamalara ulaşmak ve vücudunuzun sağlığını kısa sürede kazanmasına yardımcı olmak mümkündür. Genelde hastaların en çok tercih ettiği yöntemler arasında gösterilen bu uygulamalar sayesinde siz de sağlığınıza kavuşabilir ve rahatsızlıklarınızdan kurtulabilirsiniz. Kişilerin en çok yararlandığı yöntemlerin arasında gelen manuel tedavi, egzersiz, bantlama gibi tedaviler uzmanlık gerektiren tedaviler olduğundan evde fizik tedavi uygulaması esnasında da uygulamanın alanında uzman kişiler tarafından gerçekleştirilmesi oldukça önem arz etmektedir. Manuel tedavi denilen tedavi yöntemi fizik tedavi yöntemi deyince akıllara gelen ilk tedavi yöntemidir. Konnektif doku masajı, mobilizasyon myofasyal gevşetme teknikleri, manuplasyon, lenf drenajı ve tetik nokta (trigger point) terapisi gibi uzman kişiler tarafından uygulanan bir tedavi yöntemidir. En çok tercih edilen tedavi yöntemlerinden biri olmasının edeni ise uzman kişiler tarafından el ile uygulanıyor olması diğer tedavi yöntemlerine nazaran daha az cihaz kullanımı olmasıdır. Manuel terapi olarak bilinen bu uygulama fizyoterapistler tarafından hastaların rahatsızlıklarına uygun olarak eklemlere veya kaslara uygulanan hareketlerin bütünüdür. Uygulanan özel teknikler sayesinde kan akışını arttırarak ağrıların azalmasına yardımcı olur. Bir diğer tercih olan egzersizler ise fizik tedavinin vazgeçilmez unsurlarından biri olan temel bir uygulamadır. Alanında uzman fizyoterapistlerin hazırladığı egzersizler; vücudunuzun zayıf bölgelerinin güçlenmesine yardımcı olmak adına hazırlanır ve amacı daha sağlıklı kas ve sinir sistemine sahip olmanızı sağlamaktır. Yapılan bu uygulama öncesinde hastanın rahatsızlık derecesine ve vücut yapısına uygun olarak bir egzersiz programı hazırlanır ve ağrılar sebebiyle değişim gösteren vücudunuzun eski sağlığına kavuşmasına yardımcı olur. Bu sayede kan dolaşımınız ideal düzeye yükseleceği için kas ağrılarınızın da azalması mümkündür. Kişiye özel bir şekilde hazırlanan bu program her yaştan ve her vücut tipine uygun olarak fizyoterapistler tarafından hazırlanacağı için evde fizyoterapi hizmeti sürecinde de uygulayabileceğiniz tedavi yöntemlerinden biri olarak dikkat çekmektedir.

Evde Fizik Tedavi ve Fizyoterapi Hizmetinin Avantajları Nelerdir?

Eklemlerde ve yumuşak dokularda meydana gelen hasarları en aza indirgemek adına uygulanan bu tedavi yöntemi sayesinde siz de bel, boyun fıtığına, eklem ağrılarına veda edebilirsiniz. Genel çalışma disiplini hastanın kas ve sinir sistemini harekete geçirerek kan dolaşımını arttırmak olan bu tedavi yöntemi sayesinde belirlenen süre içerisinde eski sağlığınıza kavuşmanız mümkündür. Uygulayacağınız evde fizik tedavi egzersizleri ile tedavi sürecinin daha verimli ilerlemesine yardımcı olabilirsiniz. Evde uygulayacağınız her türlü egzersiz uzmanlar tarafından vücudunuzun yağısına uygun bir şekilde programlanmış özel hareketler olmalıdır ki bu ilerleyen süreçte tedavinin daha verimli bir hal almasına yardımcı olur. Özellikle yatağa bağlı olan ya da fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezlerine gitmesi zahmetli olan hastalar için uygulanan evde özel fizik tedavi yöntemleri birçok açıdan daha elverişlidir. Hastanın enfeksiyon kapma olasılığını en aza indirgeyen bu tedavi yöntemi sayesinde kendinizi daha güvende hissedebilir ve ulaşım zorluğu çekmeden kolaylıkla tedavi olabilirsiniz. Bunun yanı sıra fizyoterapistlerin hastayla bire bir ilgilenmesini sağlayan bu uygulama sayesinde daha verimli bir tedavi süreci geçirmeniz mümkündür. Genelde egzersiz ve manuel tedavinin uygulandığı bu yöntem ile siz de kısa sürede sağlığınıza kavuşabilirsiniz. Eve gelen fizyoterapistler sayesinde vücut yapınıza uygun egzersizler yapabilir ve vücudunuzda oluşan kireçlenme, fıtık ve benzeri durumlardan kolaylıkla kurtulabilirsiniz.