Boyun Düzleşmesi Fizik Tedavisi ve Fizyoterapi

Sonradan gelişen bir fiziksel sağlık sorunu olarak bilinen boyun düzleşmesi boynun C şeklindeki kıvrımının L şekline dönüşmesi yani kısaca arkaya doğru olan içbükey eğriliğin kaybolması anlamına gelmektedir. Günümüzde genellikle bilgisayar başında vakit geçiren, iş hayatında sürekli oturmaya bağlı olarak çalışan bireylerin karşılaştığı bir problem olan boyun düzleşmesi sürekli başın önde durması sonucu meydana gelen modern zaman hastalığıdır. İnsanın doğal yapısı, oturmaya elverişli değildir. Bu durum evrimsel süreçte değişim göstermekle beraber modern hayatın getirdiği çalışma standartları ve iş olanakları sayesinde insanların oturması yönünde bir farklılık göstermiştir. Hal böyle olunca ortaya çıkan boyun düzleşmesi, meydana gelen fiziksel sağlık sorunlarından biri olarak gözlemlenmiştir. Meydana gelen bu fiziksel sağlık sorunu ortopedik birçok rahatsızlığında da tedavisinde kullanılan fizik tedavi yöntemiyle geçirilmeye çalışılmaktadır. Boyun düzleşmesi için fizik tedavi yöntemleri normal formunu kaybetmiş olan boyun omurlarının eski haline dönmesine yardımcı olmak adına uygulanan yöntemlerdir. Tedavi edilmediği müddetçe omurlarda bulunan disklerde zedelenme gibi ciddi sorunlara yol açabilecek olan rahatsızlık, boyun düzleşmesi için fizik tedavi hareketleri ile düzeltilmeye çalışılarak hastaların boyun şekillerinin ideal forma dönmesine yardımcı olur. Boyunda bulunan omurlar, omurganın bir uzantısı olarak boynun ideal formda kalmasına yardımcı olur. 7 adet omurga ve 5 adet diskten oluşan bu yapı beyin ile gövde arasında bir köprü vazifesi görmekte aynı zamanda vücudun duruşunu da etkilemektedir.

Boyun Düzleşmesi Fizik Tedavi ve Fizyoterapi Avantajları Nelerdir?

Boyun düzleşmesi, modern hayatın getirdiği rahatsızlıklar arasında sayılabilecek ve birçok kişinin rastlayabileceği bir fiziksel sağlık sorunu olarak nitelendirilebilecek bir durumdur. Boynun, ideal formunun zaman içinde çeşitli etkenlere dayalı olarak değişim göstermesi halinde boyun düzleşmesi teşhisi konulan hastaların başvuracağı tedaviler arasında bulunan fizik tedavi yöntemi, kişilerin kas, kemik ve eklemlerini harekete geçirmek amacıyla programlanan bir dizi uygulama bütünü olarak tanımlanabilir. Hastaların sağlık sorunun raddesine, kişisel verilerine göre hazırlanmakta olan bu fizik tedavi programları alanında uzman kas tedavi uzmanları tarafından yönetilir ve bu sayede hastanın geçireceği iyileşme sürecinin daha verimli bir hal almasına yardımcı olunur. Fizyoterapistlerin uygulayacağı tedavi yöntemleri, kişilerin direncine ve sağlık sorununa göre programlanmakla beraber alternatif tedavi yöntemleri ile de hastanın süreci daha hızlı atlatmasına olanak sağlayabilmek adına hazırlanır. Fizik tedavinin birçok alternatif yöntemi bulunmaktadır. Bunlardan en çok kullanılanlar egzersiz, manuel terapi ve ısı terapisi olarak örneklendirilebilir. Manuel terapinin içeriğinde masaj gibi tedavi yöntemleri bulunmakta ve bu yöntem sayesinde hastanın hasarlı bölgelerinde meydana gelen kas sertleşmelerinin düzeltilmesi hedeflenmektedir. Isı terapisinde uygulanan sıcak ya da soğuk kompresler sayesinde yine hastanın kaslarına ya da eklemlerine ısı yoluyla uyarılar gönderilerek mevcut ağrının hafifletilmesi ya da hasarlı bölgedeki kasların sertleşmesinin önüne geçilmesi hedeflenir. Boyun düzleşmesi için fizik tedavi çeşitleri arasında en çok rastlanılan uygulamalardan biri olan egzersiz ise hasarın olduğu noktaları harekete geçirebilecek hareketlerin hasta tarafından yapılması sonucu kas sisteminin güçlenmesini ve dolayısıyla kan akışının hızlanmasını hedefler.

Boyun Düzleşmesi Fizik Tedavi ve Fizyoterapi Uygulamasının Yöntemleri Nelerdir?

Teknolojinin ve sağlık sektörünün gelişmesiyle birlikte fizik tedavinin de gelişim gösterdiği bu günlerde uygulanan fizik tedavi yöntemlerinin yardımcı cihazlarla daha etkili bir tedavi yöntemine dönüştüğünü söylemek mümkündür. Fizik tedavi, özünde kişilerin hasarlı noktalarını çeşitli hareketler ve yardımcı eylemlerle aktif hale getirmeyi, olası riskleri ortadan kaldırmayı hedefler. Boyun düzleşmesi boyun düzleşmesi için fizik tedavi imkânlarından yararlanılarak giderilebilir ve hastaların maruz kaldığı bu fiziksel sorun ortadan kaldırılabilir. Boyun düzleşmesi için uygulanan tedavi, hastaların sağlık seviyelerine göre değişim gösteren bir tedavi yöntemi olduğundan boyun düzleşmesi fizik tedavi hareketleri değişim gösterebilir. Genelde fizik tedavi süreleri 30 ile 60 dakika arasında değişim göstermektedir. Fizyoterapistler tarafından belirlenecek olan bu süre sayesinde hastalar ideal sürede boyun düzleşmesi probleminden kurtulabilmekte ve günlük yaşantılarında boyun düzleşmesi sebebiyle karşılaştıkları ağrıları dindirmektedir. Boyun düzleşmesi teşhisi, MR ya da röntgen tetkiklerinin ardından ortaya çıkabilen bir rahatsızlıktır. Bu rahatsızlığın erken dönemde teşhis edilmesi ilerde oluşabilecek ciddi nörolojik sorunların önüne geçeceğinden boyun düzleşmesine bağlı olarak hissedilen ağrılar önemsenmeli ve teşhis için hemen doktora başvurulmalıdır. Doktorlar tarafından boyun düzleşmesi teşhisi konulan hastalar fizik tedavi ile boyun düzleşmesi durumunun önüne geçmeye çalışır. Bu süreçte uygulanacak her türlü fizik tedavi yöntemi hastaların kaslarına, eklemlerine ve dolayısıyla sinirlerine etki edeceğinden olumlu sonuçlara yol açmaktadır.

Boyun Düzleşmesi Fizik Tedavi ve Fizyoterapi Uygulaması Nedir?

Boyun düzleşmesi, erken teşhisin önemli olduğu fiziksel rahatsızlıklardan biridir. Hastalığın ilerleyen safhalarında omurların arasında bulunan disklerin kayması, zedelenmesi gibi durumlar görülebilirken aynı zamanda nörolojik problemleri de beraberinde getirebilmektedir. Boyun bölgesinde ağrı ve boyun bölgesindeki hareket kısıtlılığı ile kendini gösteren bu rahatsızlık ilerleyen derecelere ulaştığında yaşam kalitenizde ani bir düşüşe neden olabilmektedir. Bu gibi durumların önüne geçmek adına uygulayabileceğiniz fizik tedavi yöntemleri boyun bölgenizdeki kasların daha kuvvetli bir şekilde çalışmasına yardımcı olacağından boyun bölgesindeki hareket kısıtlamasını ortadan kaldırır. Fizik tedavinin uyguladığı egzersiz yöntemi sayesinde duruş bozukluklarının da ortadan kalktığı gözlemlenmiştir. Boyun düzleşmesinin ileri safhalara ulaşmaması adına alacağınız fizik tedavi yardımı yaşam kalitenizin artmasına ve dolayısıyla daha pozitif olmanıza katkı sağlar. Boyun düzleşmesi için fizyoterapi bu noktada başvurabileceğiniz etkili çözümlerin başında gelmektedir

Boyun Düzleşmesi Fizik Tedavi ve Fizyoterapi Uygulaması Nasıl Yapılır?

İş hayatında ya da günlük yaşamda sağlıklı bir birey olmak yapacağınız işin kalitesini de etkilemektedir. Günlük hayat için de aynı koşulun geçerli olduğu bu durum vücudunuzun bir bütün olarak sağlıklı olmasının gerekliliğini gözler önüne seriyor. Boyun gibi kilit noktalarda meydana gelebilecek olan fiziksel rahatsızlıklar odak yeteneğinizi ve iş verimliliğinizi azaltacağından boyun düzleşmesini tetikleyen davranışlardan uzak durmalı ve egzersiz yapmalısınız. Evde boyun düzleşmesi fizik tedavisi alanında uzman fizyoterapistler tarafından hazırlanmış programa dayalı olarak uygulandığında boyun düzleşmesi rahatsızlığının minimum seviyeye inmesine yardımcı olabilir. Evde boyun düzleşmesi fizyoterapisi uygulanırken egzersizlerin fizyoterapistler tarafından kişilerin vücut yağısına ve rahatsızlık seviyelerine göre hazırlandığını unutmamak gerekir. Fizik tedavi hareketlerini bilinçsiz bir şekilde uygulanması ve alanında uzman hekimler tarafından onaylanmamış egzersizlerin yapılması hali hazırda var olan rahatsızlığın daha ileri seviyelere çıkmasına neden olabilir. Yanlış yapılan fizik tedavi hareketleri kırık, çıkık gibi fiziksel zorluklara maruz kalmanıza neden olabilir. Bu sebeple uygulayacağınız her hareket fizyoterapistlerin kontrolünde gerçekleşmeli ve vücudunuzun kaldıramayacağı hareketlerden uzak durulmalıdır. Boyun düzleşmesi fizik tedavisi nasıl yapılır sorusu kişiden kişiye değişim gösterebilen bireysel bir sorudur. Her hastanın rahatsızlık seviyesi birbirinden farklı olacağından gerçekleştirilen tedaviler de hastaların seviyesine, kas yapısına uygun olarak hazırlanır. Ortopedik rahatsızlıklarda temel ya da yardımcı tedavi yöntemi olarak uygulanmakta olan fizik tedavi yöntemi, bireysel bir tedavi yöntemi olması sebebiyle hastaların iyileşme süreçlerinin daha hızlı ve verimli geçmesine yardımcı olduğu gibi hastaların psikolojik olarak da pozitif hissetmesine olanak sağlamaktadır.