Bel Fıtığı Fizik Tedavisi ve Fizyoterapi

Bel fıtığı bel bölgesinde bulunan omurgaların arasındaki diskin yırtılarak, sinirleri sıkıştırması ile oluşan bir rahatsızlıktır. Bu rahatsızlık genellikle şiddetli bel ağrısına ve dâhilinde belden bacağa yayılan ağrı şeklinde kendini gösterir. Hastaların yürüme, eğilme ve hareket kabiliyetindeki kısıtlanmalar gibi belirtilerle doktora gitmesi sonucu başlayan tedavi süreciyle beldeki kas sisteminin iyileşmesi ve sinirlerin işleyişinin ideal düzeye gelmesini sağlamak amacıyla tedavi yöntemleri uygulanır. Vücudu zorlayıcı bir hareket sonucunda omurganın arkasında ve kıkırdak yapının önünde duran bağ dokusunun zedelenmesiyle ortaya çıkan bu rahatsızlık, sonrasında kıkırdak dokunun sinirlerin olduğu kanala taşması sebebiyle fıtığa dönüşür. Sinirlerin sıkışması sebebiyle vücudun bağlantılı bölgelerinde ağrıya neden olan bu hastalık uygulanan bazı tedavi yöntemleriyle giderilmeye çalışılır. Bu tedavi yöntemlerinden biri olan bel fıtığı fizik tedavisi ile hastaların vücudun zorlanmasına dayalı olarak yaşadıkları bu sorunun ortadan kalkması adına uygulanan yöntemler arasında en dikkat çekici tedavi şekli olarak hastaların tercihleri arasındaki yerini almaktadır. Uygulanacak bel fıtığı fizik tedavi hareketleri sayesinde hastaların belirlenen süre içerisinde eski sağlığına kavuşması ve günlük faaliyetlerini sorunsuz bir şekilde yerine getirmesi hedeflenir.

Bel Fıtığı Fizik Tedavisi ve Fizyoterapi Nasıl Yapılır?

Bel fıtığı yaşam faaliyetlerinin birçoğunu etkileyen bir rahatsızlık olarak dikkat çekmektedir. Genel olarak iş hayatında da iş kaybına neden olabilecek seviyede tehlikeli bir hastalık olan bel fıtığı; ağır yük taşınan, uzun süre oturulan ya da uzun süre araç kullanımı gerektiren işlerle uğraşan kişilerin karşılaştığı hastalıkların başında gelmektedir. Bel fıtığının teşhis aşamasında MR, EMG ve CT gibi tetkikler uygulanır. Bu tetkiklerin sonucunda bel fıtığı teşhisi konulan hastalar bel fıtığı için fizik tedavi hareketleri sayesinde belde oluşan sinir sıkışmasının önüne geçmeye çalışmaktadır. Genellikle olumlu bir sonuç ile hastalarını mutlu eden bel fıtığı tedavisi fizik tedavi hareketleri düzenli bir şekilde uygulandığın ve alanında uzman fizyoterapistler ile çalışıldığında kısa sürede sağlığınıza kavuşmanıza yardımcı olur. Bel fıtığı tedavisi için uygulanan birden fazla fizik tedavi yöntemi vardır. Bunlardan en çok tercih edilen tedavi yöntemleri olan egzersiz ve manuel fizik tedavi yöntemleri ile fizyoterapistinizin sizin için özel olarak hazırladığı programa uygun bir şekilde egzersiz yapabilir ve fizyoterapistinizin uygulayacağı tedaviler sayesinde meydana gelen sinir sıkışmasının düzelmesine yardımcı olabilirsiniz. Birçok kullanıcın merak ettiği sorulardan biri olan ‘’Bel fıtığı fizik tedavi faydalı mı?’’ sorusu, uygulamanın sağladığı birçok avantaj sayesinde cevabını buluyor. Bel fıtığı tedavisinde uygulanan her türlü fizik tedavi ve fizyoterapi kas sisteminize ve eklem yapınıza yarar sağlamak adına uygulanan hareketler bütünü olduğundan vücudunuzun ister istemez direnci arttıracak ve oluşan hasarların kısa sürede ortadan kalkmasına yardımcı olacaktır.

Bel Fıtığı Fizik Tedavisi ve Fizyoterapi Uygulamasının Yöntemleri Nelerdir?

Fizik tedavi, uzun yıllardır hastaların bel, boyun, eklem ve türevleri noktalarda kas ve sinir sisteminde oluşan hasarları ortadan kaldırmak adına uygulanan bir tedavi yöntemidir. Zaman içerisinde birçok farklı tedavi yöntemi ile hastaların vücut yapısına, sinir sitemine ve hastalık raddelerine göre oluşturulan yeni teknolojili tedavi yöntemleri uygulamanın daha kesin sonuçlar vermesine ve dolayısıyla hastaların kısa sürede sağlığına kavuşmasına yardımcı olmaktadır. Fizik tedavinin temel yöntemlerinden olan manuel terapi ve egzersizin yanı sıra son dönemlerde hastaların kısa sürede sağlığına kavuşmasını sağlayan elektroterapi, hidroterapi gibi yöntemler de geleneksel fizik tedavi yöntemlerinin yanında tercih edilebilecek alternatifler olarak hastaların dikkatini çekiyor. Modern tıbbın getirdiği teknoloji imkanı sayesinde etkili bir şekilde hastaların ihtiyacına hitap edebilen fizik tedavi yöntemleri, hastaların akıllarında oluşan ‘’Bel fıtığında fizik tedavi nasıl yapılır?’’ sorusuna da yanıt oluyor. Geliştirilen bu yeni tedavi yöntemlerinden biri olan hidroterapi suyun kaldırma kuvvetinden yararlanarak eklemlerin ve kan dolaşımının artmasını aynı zamanda vücudun aerobik kapasitesinin de gelişmesi sağlamak amacıyla ortaya çıkmıştır. Bu tedavi yöntemi sayesinde vücutta sinir sistemi sıkışması dolayısıyla oluşan ağrıların azalmasına yardımcı olabilirsiniz. Her fizik tedavi yönteminde olduğu gibi bu yöntem de fizyoterapistler tarafından kişiye özel bir program vasıtasıyla uygulanmaktadır. Havuz içi ve whirpool gibi su içinde uygulanan bu uygulama insan vücudundaki lokomotor sisteme olumlu etki sağladığı gibi aynı zamanda suyun sağladığı psikolojik rahatlama sebebiyle de hastaların mental olarak daha pozitif kalmasına yardımcı olur.

Bel Fıtığı Fizik Tedavisi ve Fizyoterapi Uygulamasının Avantajları Nelerdir?

Bir çeşit sinir sıkışması olarak izah edilebilecek olan bel fıtığı, halk arasında alternatif tedavi yöntemleriyle geçirilmeye çalışılsa da, en etkili sonucu uzmanlar tarafından uygulanan fizik tedavi verecektir. Fizik tedavinin temelinde var olan kas ve sinir sistemini harekete geçirme ideali hastaların bünyesinin belirlenen sürede güçlenmesini ve kan akışının hızlanması sayesinde günlük yaşantılarına rahatlıkla geri dönmesini hedefler. Bel fıtığı gibi tehlikeli sonuçlar doğurabilecek bir hastalığın tedavisine başvururken mutlaka uzman hekimlerin kontrollerinden geçmeli ve alanında yetkili fizyoterapistlerle çalışmalısınız. Bel fıtığının ilerleyen evrelerinde eğer önlem alınmazsa felç gibi hayati fonksiyonların birçoğunun kaybedilebileceği bir rahatsızlıkla karşı karşıya kalmamak adına fizik tedavi yöntemine başvurmanız hem kısa sürede sağlığınıza kavuşmanıza hem de yaşam kalitenizin artmasına yardımcı olacaktır. Bel fıtığında fizik tedavi faydaları vücudunuzun direncini arttırması sebebiyle oldukça önemli bir yere sahiptir. Uygulanan her yöntem gerek psikolojik gerekse fiziksel olarak vücudunuzun gelişimine katkı sağlar ve güçlü bir kas sistemine sahip olmanıza yardımcı olur. Nihayetinde insan vücudunun büyük bir çoğunluğunu kapsayan kas sistemini geliştirme hedefiyle uygulanan bu yöntem hastalığınızın ideal sürede ideal bir şekilde yok olmasına katkı sağlayacaktır. Tedavi süresince hastaların tercih ettiği her yöntemin (elektroterapi, manuel terapi, hidroterapi ve bantlama vb.) hastaların kişisel özelliklerine, vücut direncine ve kas sistemine uygun bir şekilde hazırlanması vücudunuzun direncini kısa sürede kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Bel Fıtığı Fizik Tedavi ve Fizyoterapi Ne Sıklıkla Yapılmalıdır?

Bel fıtığı evde fizik tedavi yöntemi, son dönemde hastaların tercih ettiği alternatifler arasındaki yerini almaktadır. Genellikle bir kuruma ya da hastaneye giderek yapabileceğiniz fizik tedavi uygulamasını evde de gerçekleştirebilirsiniz. Fakat tedavinin sıklığı konusunda mutlaka bir uzmana danışmanız gerekmektedir. Hastalığın boyutuna ve kişinin vücut direncine bağlı olarak, uygulanan tedavinin süreleri değişkenlik göstermektedir. Genellikle manuel terapi, egzersiz, sıcak-soğuk uygulaması vb. yöntemlerin uygulandığı evde fizik tedavi yöntemi ile zaman kaybı yaşamadan tedavi olma imkanına sahipsiniz. Genellikle yatağa bağlı hastaların tercih ettiği bu yöntem sayesinde enfeksiyon kapma riskinden de bertaraf etmiş olacaksınız. Siz de bel fıtığı fizik tedavi olanlar gibi günlük yaşantınızda sorun yaşamadan eski sağlığınıza kavuşmak ve ağrısız bir süreç geçirmek istiyorsanız, doktorunuza veya fizyoterapistlere danışabilirsiniz. Erken tanı, her hastalıkta olduğu gibi bel fıtığında da oldukça önemlidir. Doktorunuzun önereceği bel fıtığı başlangıcı fizik tedavi uygulaması rahatsızlığınızın erken teşhis edilmesi sebebiyle daha kısa sürede etkili olmasını ve sizin de günlük yaşantınıza daha hızlı bir şekilde adapte olmanızı sağlayacaktır. Bel fıtığı başlangıcı fizik tedavi hareketleri de hastalığın ilerleyen safhalarında uygulanan egzersizlere nazaran daha hafif hareketlere sahip olduğundan bel fıtığı teşhisi yeni konmuş hastalar için kolaylıkla uygulanabilir bir düzeydedir.