A

Yıllar boyunca hastalara, ağrıları ile birlikte yaşamaları gerektiği söylenmiştir. Ancak, Ağrı Tedavisi Bilim Dalı’nın (Algoloji), özellikle son 20 yıl içerisinde kaydettiği gelişmeler sayesinde, günümüzde hiçbir hasta ağrıları ile yaşamaya mecbur değildir.

Genellikle ortopedik ameliyatların sonrasında uygulanan bir tedavi yöntemi olan ameliyat sonrası fizik tedavi ve fizyoterapi; hastaların fizik tedavi, ilaç ya da diğer yöntemlerle iyileşemeyeceği durumlarda başvurdukları bir yöntemdir.

B

Nöroğelişimsel Tedavi (Bobath yaklaşımı olarak da bilinir.): Çocukların hareket yeteneklerinin değerlendirilmesi ve yönlendirilmesini hedefler

Boyun fıtığı uzun yıllardır var olan, farklı tedavi yöntemleri ile giderilmeye çalışılan bir rahatsızlıktır ve son derece önemsenmesi gerekir.

C

Bilindiği gibi son yıllarda tıbbın çeşitli alanlarında robot teknolojisinden yararlanılmaktadır. Robotlar yardımıyla çeşitli girişimler veya ameliyatlar yapılmakta, bu sayede iyileşme süresi kısalmaktadır. Robot teknolojisinin kullanıldığı alanlardan biri de rehabilitasyondur

D

Yürüme ve denge bozukluğuna sahip bireyler, ilerleyen zamanda birçok problem ile karşılaşabilirler. Düşme bu konuda en sık karşılaşılan problemlerin başında gelir. Yürüme ve denge bozukluğu olan kişilerde fizik tedavi ve rehabilitasyonun amacı düşme korkusunun ortadan kaldırılması ve düşme riskinin en aza indirilmesidir

E

Günlük yapılan 15 dakikalık bir yürüyüşün bile sağlığımız üzerine oldukça olumlu sonuçları olabilmektedir. Haftada beş kez yapılan 15 dakikalık egzersiz programının hastalara büyük fayda sağladığı bir çok çalışmada gösterilmiştir.

El rehabilitasyonu tedavisinin yöntemleri hastanın ihtiyacına göre farklılık gösterir. El rehabilitasyonunda kişiye evde uygulanmak üzere özel tedavi planı da hazırlanır. Böylece hastanın iyileşme süreci hızlandırılır. Spor yaralanmaları, kırık ve çıkıklar.

G

Tıp dalında Yaşlı Tıbbi anlamına gelen Geriatri Rehabilitasyonu, hayatın ilerleyen yıllarında kişilerin sağlığın korunması ve hastalıkların önlenmesi ile toplumdan soyutlanmadan yaşamlarını sürdürmelerini sağlamaktadır. Çok yönlü değerlendirmeye dayanan Geriatri Rehabilitasyonu, bilimsel uygulamaları içerdiği için çok önemlidir.

K

Kuru iğne tedavisi özünde hastaların şikâyetleri doğrultusunda kasılmış, sertleşmiş kasların çözülmesine yardımcı olan bir tedavi yöntemidir. Bu tedavi yönteminde temel hedef, hastaların kaslarındaki hasarı minimum seviyeye indirmek ve ağrıya neden olan durumu ortadan kaldırmaktır.

M

Bu tedavinin masaj ile ilgisi yoktur. Klasik bir tıp tedavisidir, alternatif tıp değildir. Sağlık Bakanlığı ve Tabipler Odası’nın tedavi hizmetleri listesinde yıllardır mevcut olup, ancak bunu bilen ve uygulayan doktor sayısı azlığı nedeniyle Türkiye’de henüz çok bilinmemektedir.

Menisküs rahatsızlığı ilaçlarla menisküs fizik tedavi hareketleri ya da fizik tedavinin bir diğer tedavi yöntemi olan ısı uygulamasıyla ortadan kaldırılmaya çalışılır. Menisküs rahatsızlığı genel olarak ani hareketlere bağlı olarak dizin kıkırdak dokusunun hasar görmesi olarak adlandırılmaktadır.

N

Hastaların içinde bulunduğu bütün şartlar göz önüne alınarak multidisipliner bir çerçevede kapsamlı bir tedaviye olanak sağlayan nörolojik rehabilitasyon duygusal, psikolojik ve fiziksel olarak hastaya özel bir terapi imkanı sağlar.

O

Özellikle ilerleyen yaşa bağlı olarak sıkça rastlanan osteoartrit ortopedik rehabilitasyon uygulamaları açısından sadece bir tane örnek teşkil etmektedir

P

Pediatri rehabilitasyonu, genelde doğuştan hasta olan çocuklarda uygulanmaktadır. Belirgin derecede rahatsızlığı olan çocuğun tedavi edilerek yaşam içerisine dâhil edilmesi amaçlanır.

R

Refleksoloji yaptıranların bağışıklık sistemlerinin daha iyi çalıştığı özellikle kışın yaşanılan soğuk algınlığı ve grip tarzı hastalıklara daha dirençli oldukları araştırmalarla ve yaptığımız çalışmalarla sabittir.

S

Nöral terapi ya da nöral tedavi tanımlaması iyileşme için bedenin network ağına, uyarıcı ve düzenleyici etki edilmesi anlamında kullanılmaktadır.

Solunum ve Nefes Terapisi (SNT), bilgisayar yazılımı ile çalışan, nefes alıp verme tekniğinizi geliştiren ve bu sayede kaygıyı yatıştırıp odaklanmayı sağlayan bir sistemdir.

T

Tıbbi masaj tüm dünya ülkelerinde doktorlar tarafından reçeteye yazılabilmektedir. İlk insanların ağrıyan yerlerini ovmakla acı ve ağrılarının geçtiğini anladığı günden beri masaj, uygulanan bir yöntemdir.

U

Uzay terapisi Patolojik hareket kalıplarını azaltır, kuvveti arttırır, kas kontrol ve koordinasyonunu arttırır, dayanıklılığı arttırır; oturma, emekleme ve yürüme gibi fonksiyonel aktiviteleri artırır.

Y

Yoğun bakım ünitelerine yatışı yapılan hastalarda, ilerde meydana gelebilecek fonksiyonel yetersizliğin oluşmasını ve ilerlemesini engellemek,  hastayı ciddi şekilde rahatsız edebilecek dekübit oluşumunun önüne geçmek için hastaların fizyoterapi programına uygun olan en kısa sürede alınmaları gerekmektedir.

erkes yemek yerken zaman zaman tıkanarak yutma zorluğu çekebilir; ancak sağlıklı bir kişinin yedikleri, yemek borusu yerine nefes borusuna kaçtığında refleks olarak öksürerek boğazını temizleyebilir. Ancak bazı kişiler değişik hastalıklara bağlı olarak boğaz temizleme işlemini gerçekleştiremeyebilir ve bu durum, bazen ciddi sonuçlara yol açabilir